Tuesday, October 25, 2005

Umno bawa Mawi masuk penjara

Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Noh Omar telah membawa juara AF3 Mawi bersama beliau ke Penjara Kajang untuk majlis berbuka puasa bersama para banduan sebagaiamana dilaporkan oleh laman Metro dalam akhbar THE STAR hari ini.

Mawi telah diberikan kesempatan memberikan kuliah motivasi kepada para banduan yang sedang menjalani pelbagai hukuman di sana.



Antara lain Mawi berpesan:

What you get is only like a light stroke of the rotan from God.

Always look forward, dont look back. Be disciplined, follow wardens instructions and get back on the right track.

Apa yang anda lalui cuma umpama sebatan rotan yang ringan dari Allah swt.

Selalulah pandang ke hadapan, jangan toleh ke belakang lagi. Disiplinkan diri, ikut arahan para warden dan kembalilah ke jalan yang benar.

Rupanya bersekali dalam rombongan Noh Omar itu, disamping Mawi adalah Naib Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Ketua Putera Umno Azeez Rahman.

Kita boleh terimalah timbalan menteri turun ke penjara kerana mahu mengambil tahu hal kebajikan para banduan, mungkin itu sebahagian dari tugasnya. Mengundang Mawi untuk bersama dan memberi kuliah juga munasabah, akan tetapi apa halnya kawasan yang di gazet sebagai kawasan keselamatan, iaitu premis penjara, dibenarkan Khairy dan Azeez masuk sekali ke dalamnya?

Apakah keistimewaan Khairy (selain menantu PM) dan Azeez (selain terkenal dengan ijazah cetak rompak)?

Saya kira prosedur keselamatan telah dicabuli dengan membenarkan kedua mereka ini memasuki kawasan keselamatan melalui majlis ini.

Yang menariknya Khairy sebagaimana yang dilaporkan disamping menasihatkan para banduan belajar dengan tekun juga mengalu-alukan mereka menyertai Putera Umno apabila keluar nanti. Geli hati saya apabila membaca laporan tersebut. Sebelum ini pelbagai laporan diterima berkenaan aktiviti Ketua Putera Umno yang dikatakan ala-ala samseng itu, kini bekas banduan pula dipelawa menyertai Putera Umno. Agaknya untuk berganti tempat dengan Azeez, jangan marah.

No comments: