Friday, January 21, 2005

PERTABALAN RAJA DUNIA ALAF BARU
MASADEPAN YANG GELAP UNTUK ISLAM

Selesailah sudah pertabalan George W Bush sebagai Presiden Amerika Syarikat bagi penggal yang kedua yang perayaannya sahaja menalan belanja AS40 juta dengan tambahan peruntukkan keselamatan sahaja berjumlah AS20 juta. Dengan perlantikan ini bermakna sehingga tahun 2009 dunia akan terus menyaksikan aksi dan lagak beliau sebagai Raja dan pemimpin yang paling berkuasa di dunia.

Malah bagi penggal 4 tahun pertamanya Bush telah menjadi Presiden Amerika Syarikat yang pertama yang berani campurtangan terus dalam hal-ehwal Negara-negara umat Islam sehinggalah berjaya membina pengkalannya di Tanah Hijaz iaitu bumi lahirnya Rasulullah saw.

Bush telah menjajah Afghanistan dengan meruntuhkan kerajaan Taliban dan kemudiannya menawan pula Iraq dengan menggullingkan kerajaan Baath Saddam. Kedua-dua penjajahan ini telah menyaksikan beratus-ratus ribu nyawa umat Islam terbang melayang semata-mata atas nama pembebasan tajaan Amerika Syarikat.

Namun pada waktu yang sama beliau membisu terhadap Korea Utara yang dikatakan memiliki senjata nulkear serta Cuba satu-satunya negara kominis di Benua Amerika.

Selepas persitiwa 911 yang dikaitkan dengan pengganas Islam Bush telah meletakkan umat Islam seleuruh dunia sebagai umat yang perlu diawasi dan diperhatian tindak-tanduknya. Umat Islam mula menjadi warga dunia kelas dua, disegani apabila memiliki kekayaan tetapi selain daripada itu akan dianggap sebagai berpotensi mengganas.

Islam dilihat berpotensi mengganas pada bila-bila masa dan ketika dan institusi pengajian Islam dilihat sebagai pusat latihan dan sarang pengganas sedangkan kumpulan pengganas dunia yang lain samada IRA, pemberontak Basque di Sepanyol maupun Tamil Tigers di Sri Lanka tidak dilabel demikian.

Demikianlah tafsiran Bush dan demikianlah juak-juak dan anak didik Bush dikehendaki mempercayai termasuklah juak dan anak didiknya di dunia sebelah sini.

Menarik diperhatikan dalam ucapan beliau kali ini dimana Bush berkata:

We are led, by events and common sense, to one conclusion: The survival of liberty in our land increasingly depends on the success of liberty in other lands. The best hope for peace in our world is the expansion of freedom in all the world

So it is the policy of the United States to seek and support the growth of democratic movements and institutions in every nation and culture, with the ultimate goal of ending tyranny in our world.

Bermakna kebebasan di AS hanya akan dapat bertahan apabila bumi lain turut dibebaskan. Bush mahu dilihat sebagai juara kebebasan dunia namun beliau lupa beliaulah juga merupakan satu-satunya Presiden AS yang menahan tanpa bicara orang-orang asing semata-mata kerana dituduh menyokong dan menyertai pertubuhan ataupun kumpulan pengganas.

Apakah Bush lupa darihal tahanan khsusnya warga Afghan dan negara-negara lain di Guantanamo Bay, Cuba. Yang ditahan dalam kandang besi dan diperlakukan bagai haiwan tanpa hak membela diri! Rata-rata mereka ini adalah penganut Islam.




Dan Bush mendakwa kononnya:

America will not pretend that jailed dissidents prefer their chains, or that women welcome humiliation and servitude or that any human being aspires to live at the mercy of bullies.

Amerika tidak akan berdiam diri di atas tindakan menahan mana-mana individu tanpa bicara atau atas alas an politik. Sedangkan beliau dan Amerikalah sebenarnya merupakan BULLY yang terbesar di dunia, membuat dan mentafsir undang-undang sendiri menurut kemahuan sendiri.

Kesimpulannya selagi makhluk bergelar Bush ini berkuasa maka selagi itulah Islam akan terus berada dikandang orang salah. Dan selagi itulah juga masa depan Islam akan menjadi gelap melainkan Allah swt jualah yang membantu.

No comments: