Sunday, October 25, 2009


Jadikan PAS bagaikan suatu bangunan yang tersusun

Saya gembira apabila membaca mStar online bahawa Mursyidul Am PAS, Tok Guru Nik Aziz kini tidak lagi menuntut EGM atau Muktamar Khas tetapi sekadar mahukan suatu Mesyuarat Khas PAS Pusat.

Dan kenyataan media Ketua Penerangan PAS Pusat Ustaz Idris Ahmad saya percaya menambah legakan hati mereka yang kasih dan sayangkan PAS dan perjuangan ini. Kata Ustaz Idris Mesyuarat Majlis Syura dan Mesyuarat PAS Pusat akan dipanggil membincangkan isu ini dan beliau menambah:

PAS amat mengalakkan perbincangan dan menghargai setiap pandangan atau kritikan yang diberikan, namun pada waktu ini setiap pimpinan diminta agar membincangkan perkara ini secara dalaman dan tidak mengunakan media termasuk blog dan facebook peribadi yang boleh mendatangkan lebih banyak persepsi negatif serta membuka ruang untuk media luar memutarbelitkan isu ini.

Oleh itu sudah-sudahlah kita berbahas hal ini dikhalayak umum. Berilah keyakinan pada pucuk pimpinan untuk menyelesaikan isu ini sebaik mungkin dalam semangat ukhuwah Islamiyah yang kukuh dan kental. Kita sayang dan hormat pada Mursyidul Am dan Tuan Guru Presiden. Kita mahukan kedua mereka terus membimbing parti dan gerakan ini demi mengejar matlamat perjuangan yang suci lagi murni itu sebagaimana ditegaskan oleh Ustaz Idris:

Pas penuh yakin masalah ini dapat diselesaikan melalui musyawarah, muhasabah seperti yang pernah diselesaikan sebelumnya. Inilah kelebihan yang ada kepada Pas dan tidak dalam Umno/BN.

Cabaran besar terus menanti di hadapan kita. Marilah kita berkerja bersama meenggalas cermat dan penuh cemburu amanah ini, kita menuntut cinta Allah dan bekerja menuju keredhaan Nya. Sebagaimana ayat al Quran yang sering diulang-ulang oleh Tuan Guru Presiden:

Sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang berjuang di jalan Nya dalam keadaan mereka berbaris-baris bagaikan suatu bangunan yang tersusun. (as Saff: 4)

Jadikanlah kami jemaah PAS ini jemaah yang Kau cintai Ya Allah.Jadikanlah kami bagaikan suatu bangunan yang tersusun Ya Allah.

Rapatkan saf teruskan perjuangan.........

5 comments:

cicitHJHASSANu said...

bersama membangunkan islam...
rapatkan saf dan teruskan berjuang untuk membebaskan rakyat daripada kejahilan dan kesesatan...ameen.

wallahualam.

awang said...

Saudar Roslan,

Kalau untuk pilihanraya kita boleh buat solat hajat, munajat..mengapa dalam keadaan begini kita tidak war2kan perkara yang sama...khusus untuk selamatkan PAS....minta petunjuk dari ALLAH...minta satukan hati ahli dan pimpinan PAS..minta supaya kita tidak leka dan lalai dengan nikmat kemenangan yang ALLAH beri...

Saya yakin, lagi kita jaga agama ALLAH, lagi kekuatan ALLAH akan beri...

Mari kita berganding bahu lenyapkan golongan munafiq yang ada dalam jemaah...

opisboi said...

bertamabh bengkaklah hati umeno melihat pas bersatu.....

Abah Along said...

Salam.

Amin, satu cadangan yang terbaik sehingga kini.

Teruskan perjuangan dan mantapkan PR.

Kulaan Ampang

tengala said...

Perdamaian adalah pilihan terbaik...
Kembalikan perjuangan PAS diatas landasan yag asal...
Selepas in persetankan blogger2 yang bersifat munafik dalam PAS...
Yang sentiasa menciptakan peluang untuk melihat perpecahan dalam PAS...