Salam Eidul Fitri

Friday, August 26, 2011


Hari ini Jumaat 26 Ramadhan masih hari bekerja malah sepatutunya Isnin 29 Ramadhan juga adalah hari bekerja. Namun saya kira kebanyakkan kita sudah terhidu harum Eidulfitri dalam erti kata lain sudah dalam “mood” Raya.

Ada yang sudah bercuti hari ini atau merancang balik kampong selepas waktu pejabat hari ini. Apa pun bagi mereka yang akan berangkat pulang ke kampong masing-masing jika memandu atau menonggang motorsikal saya nasihatkan berhati-hatilah ketika di jalanraya. Jika mengantuk rihat dan tak perlulah pandu laju-laju insyallah selamat.

Bagi yang menaiki pengangkutan awam perhatikan drebar atau pemandu anda , kalau nampak macam mengantuk jangan diamkan suruh dia berhenti berihat. Puluhan nyawa berada dalam kenderaannya.

Saban tahun kita melihat berpuluh yang terkorban di jalan-jalan raya menjelang dan sesudah Hari Raya. Sudah barang tentu disaat yang gembira ini segalanya berkecai jika kematian ngeri seumpama ini berlaku.

Begitu juga kita wajar pastikan rumah dan hartabenda kita yang ditinggal semasa kita pulang ke kampong selamat. Jangan nanti ketika kita bersuka-ria di kampong rumah dimasuki penceroboh.

Dalam kesempatan penghujung Ramadhan dan menjelangnya Syawal ini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Eidulfitri dan Maaf Zahir Batin kepada semua penjenguk dan pengunjung blog ini. Semoga Allah swt menerima ibadah Ramadhan kita dan diberikan Nya kekuatan bagi kita menempuh bulan-bulan berikutnya sehinggalah bertemu Ramadhan yang akan datang.

1 comments:

Kehidupan Makkah said...

Assalamualaikum...Selamat hari Raya Maaf Zahir & Batin dari kami sekeluarga & Makkah