Tuesday, January 06, 2009

Apabila Panglima bersilat sumbang

Nampaknya kawan-kawan dalam Umno bersungguh-sungguh mahu menggunakan dunia siber bagi memanjangkan maksud politik mereka. Tidak cukup dengan membolot penguasaan dalam media arus perdana termasuk radio dan tv mereka terjun juga ke alam siber. Tak cukup mengendalikan laman web dan blog masing-masing, mereka terjah juga ke dalam blog orang lain.

Salah seorang dari mereka menggelarkan dirinya “Panglima Perang Cyber”. Beliau mungkin masih berhingus dan setahun jagung berkecimpung dalam politik dan dunia penulisan sehingga sampai kabur dan tersasar dalam memahami apakah laman web dan apa pula blog.

Blog ni wahai Panglima adalah milik peribadi pembinanya. Ia boleh diumpamakan bagai rumah tumpangan. Bukan rumah tumpangan di Chow Kit yang boleh dikunjungi oleh sesiapa pun termasuk pelacur jalanan yang mendagangkan tubuhnya, tetapi ia rumah tumpangan eksklusif milik blogger berkenaan. Atas blogger itulah samada mahu terima atau tapis tetamunya. Malah ada yang langsung tidak membuka pintu buat tetamu.

Kita tak boleh marah panglima kerana ini rumah orang bukan rumah kita.

Bagi saya sendiri kerana blog saya ini, Roslan SMS Corner, saya anggap sebagai medan dakwah khasnya untuk membawa mesej perjuangan saya serta memuatkan pandangan dan komen peribadi saya maka saya meraikan kunjungan para tetamu. Saya tidak maki hamun dan menabur fitnah dan bercakap kosong di sini, maka begitulah juga saya harapkan dari para tetamu saya.

Saya berblog bukan setahun dua tetapi sejak tahun 2004 lagi dan telah menulis di akhbar dan media yang lain sejak hampir 30 tahun (pada usia yang muda).

Bukankah parti Panglima sendiri yang menetapkan bahawa kebebasan itu ada hadnya, kerana itu parti saudara mempertahankan ISA, OSA dan lain-lain. Malah demikian juga dalam Islam, kebebasan itu bukan mutlak tetapi tertakluk kepada hukum dan peraturan Allah dan Rasul Nya.

Bukan hanya Saidina Umar sebenarnya malah Baginda Rasulullah saw pun pernah ditegur, tetapi teguran yang konstruktif yang tidak lari dari had dan peraturan agama. Kerana itu yang menegur tidak diapa-apakan. Tetapi parti Panglima, terbaru, orang tampal gambar mangsa pembunuhan pun ditangkap di Kuala Terengganu!

Terima kasihlah kerana berkunjung ke blog saya. Saya akan raikan saudara selagi mana saudara beradab dalam memberi komen dan pandangan, jika tidak maka hadkanlah ia sekadar dalam blog saudara sahaja. Berikut saya siarkan kome penuh Panglima Mustar kita:

Panglima Perang Cyber said...
nampaknya komen ditapis juga ya di sini...asal saja tidak sebulu dengan perjuangan dikira tidak patut didengar ?sayang kerana ALLAH tahu samada anda hipokrit atau tidak.sebab anda dan kawan kawan juga yang mengwar warkan kebebasan bersuara tetapi tidak membebaskan semua suara suara di blog anda sendiri...


p/s : teringat sahabat berdiri depan Saidina Umar mengkritiknya dan ternyata tidak ada hukuman dikenakan terhadap pengkritik yang berani di depan orang paling gedebe seperti beliau..Inilah Islam dan tidak tahu samada ISLAM jenis ini yang diamalkan PAS atau tidak.Saya akan tunggu samada komen kedua saya ini dibebaskan atau dipenjara ISA oleh tuan blog..

Salinan ini akan disiar juga di blog saya kerana takut ia hilang begitu saja tanpa disiarkan oleh blog Setiausaha Akhbar Presiden PAS merangkap Ketua Penerangan PAS Selangor ini...Salam hormat.Panglima Perang Cyber

5 comments:

Anonymous said...

Panglima Mustar ini bukan cobaan ini betul-betul..........ala brother lu duduk diam2 kat blog lu lah, pastikan Umno bayar lu on time jangan sangkut-sangkut

-panglima JAWA MERU-

Anonymous said...

cybertaik-aper=cybertrooper meno lah tu!

saif al mansur said...

ada masalah mental panglima nie, masuk rumah orang beradap la sikit. Takut ada gen Israel rasanya panglima sorang nie, masuk palestin lepas tu kata tanah dia, so nak buat suka hati.

-almansur-

Unknown said...

ye.lah pang5...jgn lah marah2..dh lee kitaotang ada blog je nak gtau info pada rakyat...pang5 dah ada tv3suku..RTM 123..polis..hakim..c4.radio...macam lagi..ngn blog cmni pun nak marah gak kee..

udah le pang5..kitaorng gtau gak pee..isu pasal kerajaan..mana yg rasuah..mana yg beli kapal terbang kat expo...tgk asal terbang..cnfirm beli..adil le tu hehe

Anonymous said...

tok tengok susah betul nak komen di blog orang PAS.

ada tapis tapis.

takut ke?

tokwan tak suka tapis2

biar diorang cakap je sepuas hati.

kalau langgar undang2 biar polis sumbat penjara.

apa susah.