Thursday, December 25, 2014

Daulat Tuanku Sultan Perak (25/12/14)

Terbaru: Astro Awani melaporkan yang Tuanku Sultan Perak ketika melawat mangsa banjir di Lenggong menitahkan agar semua majlis sambutan Tahun Baru 2015 di Negeri Perak dibatalkan dan sebaliknya diadakan majlis solat hajat.

Harian Metro online melaporkan:

Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzudin Shah menitahkan setiap masjid di negeri itu untuk mengadakan solat hajat selepas solat Jumaat esok bagi memohon pertolongan daripada Allah agar melindungi rakyat daripada musibah berikutan kejadian banjir yang melanda beberapa negeri. Dalam satu kenyataan dikeluarkan kepada media hari ini, baginda turut menitahkan agar semua acara sambutan Tahun Baru 2015 anjuran kerajaan negeri atau mana-mana agensi di negeri itu dibatalkan. Sultan Nazrin turut bertitah agar Yayasan Sultan Azlan Shah mengurniakan dua pasang pakaian dan kasut sekolah kepada setiap pelajar yang menjadi mangsa banjir di negeri itu.

Disaat rakyat dirundung malang ditimpa bencana, begitulah sepatutnya sikap pemimpin kita. Di Perak sahaja setakat ini 4,335 orang penduduk telah dipindahkan.

Daulat Tuanku dan mohon agar istana negeri-negeri lain turut mencontohi langkah Tuanku apalagi pimpinan diperingkat lain.

1 comment:

Anonymous said...

Hebatnya Sultan negeri kami. Best.