Monday, October 21, 2013

Ada yang bocorkan rahsia PAS (21/10.13)


Saya terbaca dalam Malaysiakini darihal calon-calon yang bakal bertanding dalam PRK DUN Sg Limau yang Hari Penamaan Calonnya ditetapkan pada Rabu 23 Oktober ini.
Memang tugas pemberita adalah mendapatkan maklumat, siapa yang paling cepat memperolehi maklumat terkini tak kiralah tepat atau sipi-sipi dan dapat dinaik atau dimuatkan dalam media masing-masing maka dialah dikira dalam gelanggang media paling hebat sekaligus melariskan lagi medianya.

Laporan terkini Malaysiakini menamakan calon-calon BN dan PAS. Calon BN dikatakan adalah Pensyarah UPSI Dr Ahmad Suhaimi Lazim (yang bakal diumumkan Timbalan Presiden Umno jam 5 petang ini). Manakala calon PAS pula dikatakan Ketua Dewan Pemuda PAS Jerai Sdr Azam Samad.
Bagi BN saya tidak hairan apabila sumber dalam kem BN dapat bocor dengan begitu mudah, tetapi PAS?!

Tepat atau tidak maklumat Malaysiakini itu tak tahulah tetapi masalahnya bagaimana keputusan mesyuarat dalam PAS yang sepatutnya rahsia dan sulit boleh begitu mudah bocor. Ini kerana calon PAS sepatutnya hanya akan diumumkan oleh Presiden PAS selepas Isyak jam 9 malam ini.
Kalau keputusan badan tertinggi PAS boleh mudah bocor, saya harap satu kajian dan siasatan perlu dibuat kerana seakan disiplin dan adab dalam jamaah sudah menjadi semakin longgar dan tiada lagi penghormatan.

Saya yakin PAS tidak perlukan pemimpin yang ringan mulut dan tidak tahu menyimpan rahsia.

1 comment:

Anonymous said...

pengkhianat ada dimana mana bersama kita