Friday, May 03, 2013

Buktikan keyakinan Najib itu meleset (3/5/13)


Berita terkini The Staronline melaporkan bahawa Pengerusi BN dan Presiden Umno Najib Tun Razak menyatakan keyakinan beliau bahawa BN akan kekal memerintah Putrajaya. Kenyataan ini dibuat dalam kunjungannya ke Dengkil, Selangor, pagi tadi.
Ini menurut Najib kerana sepanjang lawatannya ke seluruh Negara dalam tempuh berkempen ini kehadiran rakyat meyakinkan beliau bahawa rakyat terus yakin dan menerima BN.

Najib berhak untuk membuat apa sahaja bacaan dan tafsiran. Dalam pada itu pimpinan PR juga turut melahirkan keyakinan bahawa PR contohnya bukan sekadar dapat mempertahankan Selangor, malah akan nanti berjaya menjejakkan kaki sehinggalah ke Putrajaya dalam PRU ke 13 ini.
Kalau kehadiran rakyat menjadi ukuran, sudah pastilah kehadiran rakyat dalam ceramah-ceramah besar PR jauh menenggelami kehadiran dalam ceramah BN.

Kerana itu biarlah mereka yang minat hadir dalam ceramah-ceramah PR sepanjang baki 32 jam ini terus hadir. Tapi kita yang memegang panji-panji jangan sekadar tepaku dan kagum dengan jumlah kehadiran. Yang penting adalah interaksi antara satu dan satu dengan setiap pengundi berdaftar. Menangi hati mereka, tambatkan keyakinan mereka, biar 5 haribulan ini nanti mereka dengan yakin melangkah kaki ke pusat-pusat mengundi dan dengan senang hati memangkah calon-calon PR, itu yang penting.
Disaat-saat akhir bermacam taktik tak kiralah kotor atau bersih akan digunakan untuk menjatuhkan lawan dan menaikkan nama dan imej masing-masing.

Terbaru sehingga “Baitullah” pun menjadi bahan pancing undi, sehingga meletakkan Islam begitu rendah martabatnya dalam kekalutan lobi-melobi dan memancing undi ini.
Mungkin akan berbagai lagi bahan dihamburkan dalam tempuh akhir ini.

Kuatkan jati diri kita, terus bekerja, terus merayu undi. Yang ramai hadir ceramah kita terus kita raikan tapi yang penting adalah “pangkah” mereka pada hari Ahad nanti. Ayuih buktikan yang keyakinan Najib itu meleset.

No comments: