Monday, April 22, 2013

Tahniah Mat Taib (22/4/13)


Tan Sri Muhammad bin Hj Muhammad Taib dengan rasminya menjadi ahli PAS hari ini, dua hari selepas proses penamaan calon PRU ke 13. Beliau sebelumnya adalah Ketua Umno bahagian Kelana Jaya dan bekas Menteri Besar Selangor, 1986-1997.
Blog ini banyak mengulas berkenaan beliau sebelum ini, ternyata Tan Sri memiliki rekod yang berwarna-warni. Tetapi ditakdirkan Allah swt pada usia 67 tahun Tan Sri memilih menyertai perjuagan menegakkan Islam sebagaimana dipelopori oleh PAS, semoga beliau istiqamah dan membantu menegakkan Islam sebagaimana dasar perjuangan PAS.

Hari ini Tan Sri Muhammad adalah ahli PAS. Mulai hari ini beliau akan mencatitkan rekod sejarah saki baki hidupnya menggalas perjuangan sebagai seorang pejuang Islam. Adapun yang sebelum ini adalah sejarah lampau beliau, sebagaimana manusia biasa kita semua punya sejarah lampau, semoga ianya menjadi iktibar dan pengajaran buat beliau, dan buat kita terhadap sejarah lampau kita.
Kita mendoakan semoga Tan Sri dapat memberi sumbangan besar terhadap perjuangan Islam ini khasnya dalam tempoh berkempen PRU ke 13 ini.

Tahniah Tan Sri.

No comments: