Sunday, April 28, 2013

PAS tetap memperjuangkan Islam (28/4/13)


Secara dirancang atau tidak, dalam banyak-banyak isu pilihanraya sepanjang kempen PRU ini, tiba-tiba terpacul keluar juga isu perlaksanaan Hudud.
Bagi pihak musuh PAS, kelihatan isu ini sengaja dilontarkan bagi mencetuskan kebimbangan masyarakat bukan Islam dan selain itu mengkusutkan hubungan antara PAS dan rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat.

Umum mengetahui bahawa hanya PAS lah satu-satunya parti di Malaysia yang meletakkan Islam sebagai dasar perjuangannya. Tidak ada parti politik berteraskan agama selain PAS di Malaysia. Dan PAS telah lahir di Malaysia, dahulunya Malaya bukan setahun dua tetapi lebih 60 tahun, iaitu salah sebuah antara parti yang tertua dalam Negara.
Ahli dan penyokong PAS kita yakin akan terus mempertahankan dasar dan perjuangan PAS. Memang PAS mahukan penyelesaian Islam, memang PAS mahu perlaksanaan hukum-hukum Islam, lantaran itulah maka berbodong-bondong bersama menyokong perjuangan PAS sejak zaman-berzaman.

Syukur, dalam kekalutan berkempen pilihanraya ini apabila  isu Hudud, dimain-mainkan oleh media kononnya untuk memerangkap PAS, pimpinan PAS dari Mursyidul Am, Timbalan Mursyidul Am, Presiden dan Ketua Dewan Ulamak segera bangkit mempertahankannya. “Islam without question” itulah dasar dan perjuangan PAS.
Ya mungkin ianya bukan tuntutan perjuangan bersama dalam Pakatan Rakyat, tetapi bagi PAS sebagai sebuah parti yang dasar dan matlamat perjuangannya adalah Islam, itulah tuntutan perjuangannya.

Berdasarkan perkembangan semasa dalam tempuh berkempen ini kelihatan kecenderungan buat kemenangan besar bagi PR termasuklah PAS adalah cerah. Lantaran itu keputusan pucuk pimpinan parti  dalam isu Hudud ini sangat meyakinkan. Kita tidak boleh mendiamkannya, kita tidak boleh melarikan diri dari ia, atau kita pura-pura menafikannya kerana dalam perjuangan Islam ini matlamat tidak menghalalkan cara, tak kan kerana nak menang kita letak Islam di kerusi belakang, itu bukan PAS.
Alhamdulillah pimpinan kita istiqomah, dan Allah menyatakan kemenangan itu bagi mereka yang istiqomah.

 

No comments: