Monday, April 22, 2013

Harapan Mat Taib dan ramai lagi terhadap PAS (22/4/13)


Saya baru sahaja mengikuti video klip ucapan Tan Sri Muhammad Taib selepas menyerahkan borang keahliannya kepada Presiden PAS sebenatar tadi. Saya kira ucapan beliau tidak banyak lari dari ucapan seorang lagi Ketua Bahagian Umno yang pernah menyerahkan borang sama kepada Pesuruhjaya PAS ketika itu sejurus PAS menang melalui PR di Selangor iaitu Kapt (B) Zahar Hashim.
Dan saya percaya begitulah juga harapan mereka yang lain yang menyertai PAS dari zaman ke zaman. Mereka semua mahu lihat Islam dimartabatkan melalui PAS. Mereka yakin hanya PAS yang mampu memperjuangkan Islam di Negara ini.

Bagi Tan Sri contohnya, yang pernah menjadi MB Selangor selama 11 tahun sebelum ini, negeri Selangor ini benar sudah menjadi negeri maju. Kata beliau sampai masanya perubahan dilakukan supaya negeri yang dinamik membangun ini ada pengisian rohnya. Dan roh negeri Selangor ini kata beliau hanya boleh diisi dengan roh ISLAM.
Dan kata beliau lagi tidak ada parti yang mampu mengisi roh ISLAM ini selain parti yang memperjuangkannya iaitu PAS. Beliau mahu melihat PAS nanti, apabila memiliki kuasa, melaksanakan segala arahan dalam al Quran sebagaimana yang diperintahkan oleh Allah swt kepada Nabi Muhammad s.a.w.

Itulah “expectation” atau pengharapan beliau dan saya yakin ratusan ribu malah mencecah juta pengundi yang bakal keluar mengundi PAS terhadap PAS. Para pemimpin PAS memikul amanah besar bagaimana merealisasikan pengharapan Tan Sri dan mereka seumpama beliau.
Kita mahu lihat Islam kembali bersinar sebagaimana yang telah berjaya dibina dan didirikan oleh Rasulullah saw. Sekiranya menang semoga pimpinan PAS memenuhi impian ini yang merupakan doa dan harapan yang hidup dan ramai yang telah mendahului kita dalam perjuangan yang penuh liku dan cabaran ini.

 

 

No comments: