Tuesday, July 24, 2012

Indonesia bukan Negara Islam menjelang 2035 (24/7/12)




Kalau satu ketika dahulu isu berkenaan “murtad” di Malaysia hangat diperdebatkan hari ini ia diam begitu sahaja. Barangkali sudah tidak ada lagi kes “murtad” di sini dan kita boleh duduk selesa.
Pernahkan anda mendengar atau membaca atau menonton kempen “SAVE MARYAM” ? Ia membicarakan kes murtad tetapi bukan di Malaysia. Ia berlaku di Negara jiran Indonesia. Indonesia adalah Negara yang mempunyai penduduk Islam yang teramai di dunia. Kira-kira 200 juta penduduknya beragama Islam.

Walaubagaimanapun menurut statistik sekitar 2 juta penduduk Islamnya meninggalkan Islam dan murtad memeluk Kristian setiap tahun! Bukan 20 bukan 200 bukan 2000 tetapi 2 juta!
Sekiranya fenomena murtad beramai-ramai ini tidak dibendung bermakna menjelang tahun 2035  iaitu 23 tahun dari sekarang Indonesia bukan lagi sebuah Negara majoriti umat Islam!

Sudah pastilah hakikat ini membimbangkan. Soalnya jika ia boleh berlaku di Indonesia, apa istimewanya Malaysia?
Kempen “SAVE MARYAM” ini dilancarkan bagi membendung fenomena murtad beramai-ramai ini di Indonesia. Saya kebetulan dimaklumkan berkenaan kempen ini melalui facebook, ternyata ia suatu kempen yang perlu disokong dan diberi perhatian tambahan kita dalam bulan Ramadhan  yang mulia ini.

Semoga ada juga usaha diperingkat kita bagi memastikan Malaysia tidak ditimpa nasib yang sama.
Ini bukan isu politik tetapi ini isu bersama sesama Muslim. Mudah-mudahan semua pihak yang berkepentingan dapat mengembeling tenaga melakukan sesuatu seumpama “SAVE MARYAM” ini bagi memastikan anak cucu kita terselamat.

Berilah sokongan anda.

No comments: