Thursday, June 28, 2012

Allah selamatkan mereka.......(28/6/12)


Apabila kebelakangan ini saya sering menaikkan posting darihal dan berkenaan institusi Raja-raja Melayu rupa-rupanya tanpa saya sedari saya telah meletakkan diri saya terjebak dalam kancah mainan spekulator “hati busuk” yang bersepah di luar sana lalu mengaitkan saya sebagai jurucakap sebuah NGO baru yang kebetulan memperjuangkan beberapa perkara termasuk yang berkenaan Raja-raja Melayu.
Demikianlah kebelakangan ini mudah sahaja pemfitnah memfitnah dan berperanan. Tanya saya pun tidak, kenal saya pun tidak tiba-tiba boleh menjadi pakar tahu gerak-geri dan isi hati saya, subhanallah…..

Tak kanlah nak memperkata tentang satu-satu permasalahan atau isu maka kita kena menjadi ahli, penggerak atau aktivis sesuatu gerakan atau NGO. Apakah kalau nak bercakap tentang hal Melayu kena jadi ahli parti Melayu? Nak bercakap tentang kominisma kena jadi ahli parti kominis?
Saya sememangnya sudah masak dengan kerja-kerja jahat mereka yang seumpama ini Cuma rasa terperanjat juga setelah lama mendiamkan diri, masih menjadi sasaran mereka, carilah kerja lain.

Saya tidak pernah menjadi ahli mana-mana gerakan atau NGO lama atau yang beru ditubuhkan.
Yang kekal adalah minat saya untuk menulis dan memperkatakan apa yang saya rasa dan percaya adalah benar dan wajar. Yang kekal adalah hasrta saya untuk melihat yang hak dimuliakan dan yang batil ditolak. Minat dan impian saya ini telah ada dalam diri saya sejak belasan tahun lagi dan insyallah akan saya bawa ke mati.

Allah selamatkanlah mereka yang sentiasa bersangka buruk itu.

No comments: