Monday, March 28, 2011

Syabas WIFI percuma di Pualau Pinang

Saya mengalu-alukan kenyataan Ketua Menteri Pualau Pinang, Lim Guan Eng bahawa WIFI percuma yang bakal dilaksanakan oleh kerajaan negeri Pulau Piinang dengan kerjasama PDC itu bakal meliputi seulurh negeri Pulau Pinang tanpa meminggirkan kawasan pembangkang yang diwakili BN.

Kenyataan ini berbeza dengan kenyataan ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi sebelum ini yang mengatakan liputan WIFI itu tidak melibatkan tiga kawasan diwakili ahli parlimen BN (ada saya ulas dalam satu posting di sini).

Menurut Guan Eng kerajaan negeri akan membelanjakan sejumlah RM8.5 juta bagi menyediakan pasarana ini sekaligus menjadikan Pulau Pinang satu-satunya negeri di Malaysia yang memberikan akses WIFI percuma kepada seluruh rakyatnya. Sudah pastilah melalui kemudahan ini nanti kerja-kerja penerangan kerajaan negeri dapat dilancarkan bagi mengatasi kekangan akibat monopoli media arus perdana oleh kerajaan BN diperingkat pusat.

Sekurang-kurangnya nanti segala aktiviti dan pengumuman kerajaan negeri dapat diakses rakyat secara percuma melalui webtv, laman web dan portal berita. Tahniah Pulau Pinang.

1 comment:

Nor Azman bin Sukerman said...

Assalamu alaikum. Selangor bila ya?