Tuesday, December 14, 2010

Saya tertarik dengan kenyataan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat Ustaz Dato Harun Taib yang masih menaruh harapan disebalik apa yang dikatakan perpecahan yang membimbangkan dikalangan umat Islam ekoran persaingan politik dalam Negara. Kata beliau kiranya semua kembali kepada Islam, dan bersatu atas dasar akidah maka kita akan menjadi semakin kuat dan Negara turut terjamin keselamatannya.

Beliau turut menegaskan bahawa sejak PR dibentuk, PAS semakin mantap walaupun mungkin punya perbezaan fahaman dan perjuangan dengan rakan-rakan dalam Pakatan.

Islam terjamin bersama PAS

Isu perpecahan Islam dan bangsa Melayu memang merupakan modal mainan Umno untuk menagih simpati dan menyerang pencapaian PR.

Dewasa ini masyarakat Melayu Islam semakin yakin dengan kemampuan dan keupayaan PAS membela mereka terutama apabila melihat sendiri di negeri-negeri yang PR kuasai. Umno sekadar menepis dan menabur fitnah, bersilat dan mengadu-domba, sedangkan orang-orang PAS dari jentera parti sehinggalah ketua-ketua kampong, JKKK, nazir dan ajk masjid, ahli-ahli majlis dan jk penduduk, ADUN dan pejabat ADUN, EXCO dan lain-lain semuanya ikhlas dan bersungguh bekerja selain bantuan dan sokongan dari rakan-rakan dalam PR.

PAS kini terbit bukan sekadar pengganti Umno malah muncul sebagai alternatif yang jauh lebih baik, berkesan dan berwibawa. Nasib dan masa depan umat Melayu dan Islam, terpelihara . Dalam waktu yang sama hubungan dengan masyarakat bukan Islam/Melayu khasnya melalui sokongan dan bantuan rakan-rakan dari DAP dan PKR menonjolkan PAS sebagai parti yang terbuka dan tidak ekstrim dan radikal sebagaimana digambarkan Umno da komponan BN sebelum ini.

Kawan-kawan dalam Umno jika benar dan ikhlas mahu memperkasakan Islam maka jalan yang tinggal adalah bersama PAS menerajui isu ini. Buang yang keruh ambil yang jernih. Islam sebagaimana kata Ustaz Harun akan menjadi semakin kuat apabila kita insaf dan melangkah bersama untuk kebaikan.

1 comment:

Anonymous said...

Islam tidak terjamin di bawah pemerintahan BN.


Islam tidak pernah berkembang di bawah pemerintahan BN.

Selama ini perkembangan Islam di Malaysia adalah disebabkan suara vokal parti PAS.