Monday, December 13, 2010

Biar si kotor dengan kerja-kerja kotornya

Siapa kata Umno/BN tak goyah dengan kehadiran Pakatan Rakyat. Sejak PRU ke 12 lalu rumah tangga mereka tidak lagi aman seperti dahulu. Bersengketa, bercakaran, tidur tak nyenyak.

Pada satu waktu mereka cuba gambarkan yang mereka ini gagah, PR bagaikan nyamuk kecil yang tidak mendatangkan kesan apa pun. Tetapi hakikatnya mereka tidur berkelambu saban malam takutkan nyamuk kecil tadi.

Semalam MINGGUAN MALAYSIA bagaikan tiada modal, memaparkan wajah kaum keluarga Timbalan Presiden PKR Sdr Azmin Ali, seolah berita itu diharapkan dapat membunuh PKR dan menghancurkan PR. Lagu-lagu lama dimainkan diharapkan dapat membeli keyakinan dan sokongan ramai, ternyata ia hambar dan mencerminkan ketandusan moral dan “standard” pihak Utusan.

Hari ini kisah Wikileaks membabitkan Dato Seri Anwar pula mainan muka depan mereka dan beberapa akhbar arus perdana lain.

Mungkinkah dengan mainan wikileaks ini maka akan jatuh tersungkur PKR dan PR dan semakin kukuh dan kembali berkuasa Umno dan BN di negeri-negeri yang mereka dihambat keluar? Begitulah mungkin angan-angan mereka.

Apakah rakyat akan termakan begitu sahaja? Begitu rendah sekalikah pandangan mereka terhadap kemapuan berfikir rakyat Malaysia?

Bagi saya perkembangan ini menunjukkan BN dan Umno tiada modal kukuh untuk menjatuhkan kredibiliti dan kemampuan PR khasnya di negeri-negeri yang mereka kalah. Penerimaan rakyat terhadap kepimpinan PR di negeri-negeri ini terserlah berbanding ketempangan dan kepincangan mereka yang lampau.

Cari dan pungutlah modal-modal saduran dan palsu untuk mencuri pukul PR mana tahu menjadi, begitulah kira-kira taktik mereka.

Saya yakin rakyat Malaysia dewasa ini tidak mudah lentur keyakinan dan semangat mereka bagi lihat Negara ini terus selamat dan berjaya di bawah kepimpinan baru yang mahu di bawa PR. Sementara itu biarlah Umno dan BN berseronok dengan kerja-kerja kotor mereka, rakyat tahu orang kotor memang bermain dengan barang-barang kotor.

1 comment:

Anonymous said...

The thing is if you notice, the first time malaysians media publish news on wikileaks, it actually speaks of other matters not limited to Anwar's story alone. There are stories that spoke of the incompetence of malaysian politicians, comments on the socalled involvement of Najib in Altantuya's case, and many others that placed malaysian politicians, the BN ones in particular, in bad light. I guess the only reason why the media chose to harp on Anwar's matter alone for the next few days is due to the ruckus that was created by Anwar's comrades themselves. As usual, they become extremely defensive, tetiba je sibuk2 nak uphold the honour of court, claiming subjudice an all. sejak bila diaorang reti nak place faith in our judicial system pun tak tau. That's hypocrisy at the highest degree. You are indeed right on one point though, " Begitu rendah sekalikah pandangan mereka terhadap kemampuan berfikir rakyat Malaysia" dalam menilai siapa yang hipokrit, sape yang cakap tak serupa bikin?