Sunday, November 07, 2010

Khir Toyo mudah lupa ..............

Antara manusia yang paling tidak senang dengan kerajaan PR Selangor bawah kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini sudah pastilah tidak lain dan tidak bukan bekas MB nya yang terlentang jatuh pada kerusi empuknya Mac 2008 lalu iaitu Khir Toyo.

Sehingga hari ini tiada yang indah dilihat menerusi kacamata Khir melainkan semuanya buruk dan hodoh belaka. Kekadang lantaran keghairahannya Khir lupa bahawa beliau dan konconya tergolek jatuh pada Mac 2008 lalu angkara kemarahan rakyat pada beliau dan partinya yang telah menodai amanah yang diberikan oleh rakyat di Selangor selama ini.

Kekedang kacamatanya mengaburi dan menipu dirinya sendiri. Begitulah keadaan Khir sejak 2 tahun 8 bulan kebelakangan ini.
Hari ini contohnya dalam Mingguan Malaysia beliau ghairah mahu menjadikan isu Laporan Ketua Negara 2009 terhadap negeri Selangor sebagai modal untuk mengaibkan kerajaan negeri yang bukan lagi diterajuinya. Beliau mendedahkan darihal elaun yang diterima oleh ahli-ahli lembaga pengarah Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) termasuk Pengerusinya iaitu Tan Sri Khalid sendiri. Seolah mahu menggambarkan ia terlalu mewah.

Beliau turut mendedahkan bahawa Pengerusi dan ahli-ahli lembaga pengarah PNSB turut menikmati manfaat pakej percutian yang pada pandangnnya terlalu besar dan mungkin mengundang salah-tadbir urus yang serius.

Saya tidak boleh menjawab bagi pihak Tan Sri Khalid sebagai MB dan Pengerusi PNSB. Saya pasti Dato MB akan menjawab kiranya Khir bangkitkan di Dewan Negeri yang mula bersidang esok.

Di sini saya cuma mahu mendedahkan “double standard” Khir. Beliau lupa sebelum tergolek jatuh dahulu, beliaulah Pengerusi PNSB ketika menjawat jawatan MB. Semasa Khir dahulu bagaimana PNSB? Khir lupa? Apa pun penyakit Khir janganlah menyembunyikan fakta, faktanya semasa Khir dahulu PNSB berhadapan dengan masalah dan kerugian. Tetapi sebagai pengerusi apa yang telah beliau lakukan.

Berikut faktanya (salinan sah Minit Mesyuarat Lembaga Pengarah PNSB bil 3/2007 bertarikh 10 Disember 2007):

BAHAWA

Setelah menimbang dan meneliti laporan kewangan, Lembaga meluluskan perkara-perkara berikut:-

d. Manfaat “Package” percutian

i. Pengerusi RM60,000.00
ii. Ahli Lembaga Pengarah RM40,000.00


Hairan terlupakah Khir apa yang berlaku pada 10 Disember 2007 itu ketika beliau Pengerusi PNSB? Kalau tahun itu beliau boleh, kenapa 2009 tidak boleh?

Kesian Khir rupanya mudah lupa............

2 comments:

Bawang Goreng said...

Biarlah si Luncai dengan labu labunya...

Anonymous said...

tq si toyol kerna berjaya membongkarkan seluar dalam nya untuk dipertonton 'anu' nya oleh si KECIK...sapa si KECIK ...hanya toyol je yg tahu...brp besat n brp lamo???

x gitu si toyo?? ingat aje lah dulu masa kalah..abis ko shrreding kan semua dokumen..nnti toyol ko kojol...semua bukti x leh shreeding dah..toyol or toyol??? dr. gigi???