Thursday, November 18, 2010

Dedahkan Yayasan Selangor jangan lupa Khir Toyo

Dalam keghairahan mahu menebus kembali kekalahan mereka di Selangor, Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Noh Omar mengugut kononnya mahu mendedahkan secara terperinci penyelewengan di Yayasan Selangor khasnya yang melibatkan perbelanjaan majlis makan sempena ulangtahun yayasan itu.

Sesungguhnya tidak ada siapa pun dalam kerajaan negeri yang mahu melindungi sekiranya ada penyelewengan dalam yayasan berkenaan. Malah dalam Dewan Negeri Selangor baru-baru ini ahli-ahli dewan dari kerajaan negeri turut menuntut agar dilakukan penyiasatan dan malah MB sendiri berjanji akan melakukannya.

Kalau pun ada penyelewengan, ia melibatkan kakitangan yayasan, dan sewajarnya mereka diambil tindakan.

Dalam lonjakkan nafsu Noh mahu mendedahkan entah apa lagi, hari ini portal berita Malaysiakini menyiarkan apa yang berlaku dalam dapur Umno Selangor. Menurut laopran rumah “istana” Ketua Pembangkang, Khir Toyo disita oleh pihak MBSA kerana gagal membayar cukai taksiran atau cukai pintu selama 3 tahun!

Mahligai mewah yang meliputi tanah seluas 0.3 hektar di Shah Alam itu didakwa menelan belanja RM24 juta!

Khabarnya Khir bergegas bayar tunggakan berkenaan berjumlah RM11 ribu dan ini disahkan oleh pihak MBSA.

Ada tak bau-bau penyelewengan di sini? Khir yang sebelumnya seorang doctor gigi hanya menjadi MB Selangor selama atk sampai 8 tahun iaitu dari 2000 ke Mac 2008. Mungkin rakyat Selangor boleh bertanya Noh dimana Khir dapat wang sehingga mampu membikin istana sedemikian besar tak termasuk hartanya yang lain?

Kita nak dengar cerita Yayasan Selangor tapi dalam waktu yang sama tergiur juga mahu tahu kisah Khir Toyo ni.

2 comments:

Anonymous said...

salam...

itu toyol..jgn lupa kasi kow tim dia punya harta lah...kasi itu urai dia punya reta berjuta-juta mau baw balik jawo???

Nor Azman bin Sukerman said...

Assalamu alaikum. Noh pun kita tak tahu macam mana? Adakah dia lebih bersih dari Khir atau sebenarnya dua-duanya sama? Apakah tidak ada kemungkinan yang sebenarnya serangan melalui Yayasan Selangor ini sebenarnya satu lagi tindakan Noh untuk menjatuhkan Khir di Selangor?

Selagi UMNO tu UMNO maka UMNO tetap UMNO dan perangai orang-orang UMNO tak kan berubah selagi UMNO masih macam UMNO.