Monday, October 11, 2010

Macam mana nama Rahman Palil terpalit sekali ni?

Memang diawal-awal penyiasatan kes pembunuhan tragis Allahyarham Sosilawati ada disebut bahawa ada orang politik yang turut terlibat dengan suspek utama. Namun semakin kes itu terdedah penglibatan politik semakin disembunyikan.
Kata orang suspek utama, iaitu kedua-dua peguam dikatakan banyak terlibat dengan urusan tanah. Urusan tanah sebagaimana kita maklum melibatkan Pejabat Tanah dan Galian Daerah dan Pihak Berkuasa Negeri termasuklah ketika itu EXCO kerajaan negeri.

Dalam laporan Malaysiakini hari ini di http://www.malaysiakini.com/news/144988
ada dilaporkan:

The involvement of a former Selangor exco member in the business dealings of at least one of the suspects in the Banting murders has raised questions of how much political backing the lawyers implicated in the case enjoyed before their arrest last month.

According to Companies Commission of Malaysia (CCM) documents obtained by Malaysiakini, former Selangor exco member and Sementa state assemblyperson Abdul Rahman Palil was a director in Ample Quality Sdn Bhd along with one of the suspects in the murder of cosmetics millionaire Sosilawati Lawiya and three others.

Jahat sungguh Malaysiakini sehingga membabitkan nama seorang bekas EXCO dan seorang pemimpin Umno yang disegani yang juga seorang ADUN di Selangor. Jangan sebar fitnah.............Tetapi Abdul Rahman Palil ini memang sejak mula-mula jadi ADUN Sementa dan kemudian EXCO memang banyak terlibat dengan kes-kes tanah. Malah dalam kes PKFZ pun nama beliau ada dikaitkan.

Benarkah jahat Malaysiakini atau benarkah laporan itu?

Kalau benar terpalit dan terselit, alamat robohlah saki-baki kekuatan Umno yang tinggal di Selangor. Sama-samalah kita saksikan perkembangannya. Harap jangan ada yang menyembunyikan fakta.

3 comments:

lan said...

Oppps!

lan said...

Takde lah orang lain yek

Anonymous said...

sape x kenal dia wei..... perompak tanah johan setia ngn perepat..... yang ngaku melayu tu bodakla.......