Monday, July 12, 2010

Mana menghilangnya Mat Taib?
Krisis Umno Selangor terus parah

Sudah jatuh ditimpa tangga mungkin keteraluan untuk dikatakan terhadap Umno Selangor. Tetapi hakikatnya begitulah. Sebelum ini berita yang kita dengan berkenaan Setiausaha Perhubungannya, Satim Diman yang merajuk dan enggan hadir mesyuarat perhubungan negeri.

Kemudian kita dengar tentang Ketua Penerangan Negerinya Shukor Idrus yang membuat khabar angin kononnya bekas-bekas “juara lompat” dari PKR iaitu Zahrain dan Zul mahu diheret dalam “roadshow” Umno Selangor seluruh negeri bagi menyerang kerajaan PR Selangor, akhir-akhirnya kedua-dua “juara” itu menafikan mahu hadir!

Dam semalam tangga sekali lagi menghempap belakang mereka apabila bekas MB dan bekas Menteri Mat Taib, tidak hadir dalam mesyuarat perwakilan Umno bahagian Kelana Jaya. Sedangkan Mat Taib adalah Ketua Bahagian!

Ada perwakilan mesyuarat berkenaan menggesa agar Mat Taib undurkan diri dan serah sahaja jawatan pada Timbalnnya Yahya Bujang, walaubagaimanapun saya mendengar dari seorang lagi perwakilan bahawa Yahya Bujang pun mereka tak mahu!

Mampukah Umno bangkit kembali setelah jatuh dari takhta kuasa 8 Mac 2008? Kalau rumah tangga pun nampak kacau-bilau begini lebi baik bukan “think opposition” (seruan TPM Muhyuddin Yassin) tetapi “remain in opposition”……………

No comments: