Wednesday, June 09, 2010

Rakyat jimat kabinet boros

Mari tarik balik subsidi yang dinikmati rakyat Malaysia. Kita terpaksa biarkan harga barangan seperti gula, petrol dan lain-lain naik. Begitu juga perkhidmatan seperti perubatan kerajaan. Ini semua kerana jika tidak negara sebagaimana kata Pak Menteri BN akan bankrap.

Siapa mahu melihat negara tercinta ini muflis.

Seorang lagi Pak Menteri berkata melalui penjimatan ini nanti wang yang sepatutnya dibelanjakan untuk menampung subsidi boleh digunakan untuk projek-projek yang diperlukan rakyat.

Tiba-tiba hari ini kita diberitahu:

(Laporan Mstar) KUALA LUMPUR: Kabinet telah mempertimbangkan untuk membina bangunan Parlimen yang baru bernilai RM800 juta di Putrajaya, manakala bangunan sedia ada di Kuala Lumpur akan dijadikan sebagai bangunan warisan.

Perkara itu diputuskan oleh Kabinet, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz dalam jawapan bertulisnya kepada soalan Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him mengenai kos dan tempoh memulihara dan menaik taraf bangunan Parlimen sedia ada.

Bijaknya kabinet Malaysia, dalampada rakyat diminta berkorban, senang-senang RM800 juta mahu dibelanjakan! Malaysia Boleh!

No comments: