Tuesday, June 22, 2010

Khir Toyo sudah tidak dipercayai lagi

Saya terlepas pandang laporan MStar berkenaan Setiausaha Badan Perhbungan Umno Selangor, Satim Diman yang dikatakan menyepikan diri dari Umno Selangor kebelakangan ini.

Laporan tersebut memetik kenyataan bekas MB Khir Toyo yang mendakwa bahawa berita mengatakan ADUN Seri Serdang itu akan letak jawatan sebagai khabar angin. Khir dengan penuh yakin menyatakan:

Jika benar dia akan berbuat demikian, saya orang pertama yang tahu sebab saya sebagai Ketua Pembangkang dan kami sama-sama pembangkang di negeri ini.

Demikianlah Khir mahu membuktikan betapa Satim adalah orang beliau. Bermakna terkilas ikan di air, Khir sudah dapat baca kemana Satim! Tetapi malangnya Khir turut menyatakan:

Dia (Satim) juga AKAN HADIR mesyuarat pengurusan Umno negeri malam ni.

MalaysianInsider melaporkan:

Setiausaha Perhubungan Umno Selangor Datuk Mohamed Satim Diman TIDAK HADIR pada mesyuarat pengurusan Badan Perhubungan Umno Selangor malam tadi.

Bermakna Khir bukan hanya tidak boleh dipercayai malah orang beliau pun nampaknya tidak mempercayainya lagi. Khir kata Satimakan hadir mesyuarat semalam, hakikatnya Satim tak hadir. Khir bagaimana?

No comments: