Monday, June 14, 2010

ALFATIHAH

Ustaz Hasssan Shukri bekas Timbalan Presiden PAS dan bekas Pesuruhjaya PAS Selangor meninggal dunia di Hospital Selayang jam 2.00 petang tadi.

Allahyarham adalah guru dan pembimbing saya. Beliaulah yang banyak memberikan galakkan dan menolak saya ke hadapan berkecimpung dalam politik PAS. Saya terakhir berjumpa dengan beliau di Muktamar Pemuda Selangor di Shah Alam. Sebelum itu Allah pertemukan kami di Masjid Nabawi di Medinah ketika menunaikan Umrah beberapa bulan dahulu.

Ketika Allahyarham Pesuruhjaya Selangor, PAS buat pertama kali menang kerusi di Selangor iaitu empat kerusi pada tahun 1999. Kerusi-kerusidimaksudkan adalah DUN Sg.Burung (Dato Dr Hasan Ali), DUN Kajang (Dr Shafie Abu Bakar), DUN Gombak Setia (Ustaz Dato Ismail Kamus) dan DUN Sabak (Ustaz Sallehen Mukhyi).

Allahyarham pernah dilantik oleh kerajaan PAS Terengganu sebagai ahli Dewan Negara.

Suatu kualiti terbaik Allahyarham yang terus disebut-sebut sampai hari ini khasnya di PAS Selangor adalah "punctuality" beliau ketika menghadiri mesyuarat dan program-program. Beliau lazimnya yang pertama hadir.

Semoga Allah swt mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham.

Adinda NikAbduh mengirim SMS berikut yang mahu saya kongsi bersama pengunjung blog ini:

Semoga kegembiraan yang kita DPPP titipkan ke dalam diri Allahyarham melalui penganugerahan sebagai tokoh Pemuda itu memanjang sebagai husnul khatimah untuk rohnya. Ya Allah, syurgalah untuknya…….Allahu Akhbar Wa Lillahhil hamd.

2 comments:

Bawang Goreng said...

Allahummaghfirlahu warhamhu...

oneplusone said...

alfatihah....

http://kampungebuku.blogspot.com