Sunday, May 16, 2010

Tak rasmi: DAP menang 314 undi

Jangan diperkecilkan pandangan dan pemahaman rakyat demikian pandangan salah seorang Profesor yang menjadi ahli panel rancangan “Ananlisis Astro” mala mini.

Beliau menyebut tentang kegagalan perang saraf BN iaitu untuk melaga-lagakan antara PAS dan DAP dengan harapan membangkitkan kebimbangan masyarakat contohnya atas isu “Negara Islam”, tidak boleh makan khnizir dan seumpamanya.

Modal lapuk ini ditolak di Sibu, dan jika masyarakat Cina Sibu yang terletak jauh merentasi Laut Cina Selatan iaitu di Sarawak pun menolak politik adu-domba BN ini, bermakna di Semenanjung, tidaklah keteralluan untuk dikatakan bahawa masyarakat Cina sudah tidak ada masalah lagi dengan PAS.

Panelis itu juga menyebut berkenaan kehadiran Presiden PAS Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang yang naik berceramah atas pentas DAP di tengah Pekan Cina Sibu, sebagai perkembangan yang positif buat PR dan sesuatu yang seharusnya membimbangkan BN.

Rakyat seluruh negara sedang menunggu-ninggu pengumuman rasmi keputusan PRK Sibu. Khabarnya DAP telah menang tetapi pihak SPR masih terhencut-hencut mahu buat pengumuman rasmi.

Saya terima SMS berikut dari rakan DAP yang berada dalam dewan penjumlahan undi:

Unconformed, after POS undi (2,809) DAP win by 314.

No comments: