Sunday, January 25, 2009



Selamat Tahun Baru Cina diucapkan kepada semua masyarakat Tionghua dalam negara samada yang bukan Islam mahupun yang Islam. Semoga Tahun lembu jantan 2009 ini akan membawa kebahagian dan kesejahteraan kepada semua dengan izin Allah swt.

Saya pasti jiran saya, dari keturunan baba Melaka dan kawan baik saya seorang Cina Muslim akan bergembira dengan kaum keluarga masing-masing pada hari kebesaran masyarakat mereka termasuklah dua orang YB PAS dari keturunan Tionghua iaitu YB Dato Annuar Tan dan YB Drs Khalil Idham Lim (ADUN PAS Titi Serong, Perak) dan seluruh masyarakat Tionghua tempatan. Tidak lupa Pengerusi Kelab Penyokong PAS Sdr Hu Pang Chau.

Allah swt berfirman dalam surah al Hujuraat ayat 13:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).

Gong Xi Fa Cai!

1 comment:

mat_terab said...

umno dah sangat nazak nak buat apa lagi talkinkan saja la.......