Thursday, May 08, 2008

Khas WTV8

Ikuti klip WTV8 blogger Raja Petra ke penjara .......

http://www.youtube.com/watch?v=xy_G_LQ5Dmw

6 comments:

Anonymous said...

Raja Petra ada prinsip yang perlu kita belajar….beliau tidak takut akan segala ugutan daripada pihak kerajaan ….. dia sudah biasa dengan mahkamah …. dengan kes ngan mike tyson … kes dengan UUM ….. beliau bijak dalam caturan permainan politik mainan kerajaan …. beliau tidak mahu bayar ikat jamin …. beliau sanggup dibicara …. ini pejuang yang perlu kita ikuti dan pelajari …. ingat rakan2 …. terbukti satu lagi kekejaman yang dilakukan oleh kerajaan untuk rakyat …. Raja Petra menggeluarkan pandangan untuk percepatan kes ini … ini melibatkan pembunuhan kejam ….. yang melibatkan maruah negara ….. yang melibatkan mainan politik ….. jadi marilah rakan-rakan sekalian berdoa agar Raja Petra akan memenangi kes ini …..

Bebaskan Raja Petra …. Saksikan pictures pada malam semalam yang sempat aku snap di Penjara Sungai Buloh dalam blog aku….. Disebalik perjuanganmu tersirat keikhlasanmu ……. Ya Allah Kaula Maha Besar, Selamatkanlah Raja Petra dari segala ketidakdilan dan kekejaman ini, Berikanlah Raja Petra keteguhan dan kesebaran iman beliau dalam ujianMu ini Amin ….
Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis.

Anonymous said...

bro roslan,
mintak ko tolong komen sket pasal karpal singh mempertikaikan kuasa sultan perak dan juga kuasa agong ...

dia mmg dah cross the line ... isu hal ehwal agama islam tak sepatutnya dipersoal oleh karpal singh yang bukan beragama islam ...

di sini saya amat tabik springgg kepada YB Razali Ibrahim (BN-Muar) yang berani bangun utk mencadangkan usul membahaskan tindakan karpal ...

saya tertanya-tanya juga dengan pihak PAS dan PKR ... bila timbul isu sebegini, apakah pendirian PAS dan PKR?

Mmg lah DAP dalam Pakatan Rakyat ... namun jika sudah menyentuh hal ehwal agama islam dan juga raja-raja melayu kita, PAS sepatutnya lebih berani menegur Karpal!!

Perbincangan sepatutnya dibuat oleh PAS PKR DAP. Segala apa urusan hal ehwal agam islam dan raja2 melayu, sepatutnya hanya boleh disentuh oleh PAS dan ahli PKR yang bergama Islam!

DAP sepatutnya duduk diam dan tak perlu memandai2 ... sya lihat PAS dah semakin lemah dengan kuasa DAP ini ... ingat, rakyat melihat. Jika Pakatan ini semacam tak tentu hara, jangan terkejut dengan pilihan rakyat pada PRU 13 nanti ...

Saya mengundi DAP (kebetulan anak KArpal Singh pulak tu!) bukan untuk mereka memperlekehkan Raja-Raja Melayu dan Agama Islam.

Saya mengundi mereka di atas kapasiti PAS dan PKR mampu untuk mengawal mereka!

Jika PAS dan PKR tak mampu mengawal bad mouth KArpal, saya cuma menghitung hari utk mengundi BN kembali ... just watch out!

p/s: JAngan Bro Roslan tak berani nak siarkan komen saya ni sudah lah ...

roslan sms said...

Sdr. Rizal

Bukan baru Karpal membawa isu seumpama ini, kalau sesiapa yang mengikuti blog ini akan tahu sikap dan pendirian saya terhadap Karpal.

Sesiapa sahaja yang menghina atau merendahkan Islam tidak kira samada dia bernama Karpal atau siapa sahaja, memang perlu dikritik, ia bukan sekadar tanggungjawab PAS tetapi semua termasuk dari Umno atau yang tidak ke mana-mana.

Tetapi kritikkan perlulah berhemah, jangan sampai merugikan Islam.

Saya insyallah tidak pernah 'TAK BERANI" menyiarkan komen sesiapa pun kecuali yang lucah, menghina Islam atau dari desperado yang mahu mengambil kesempatan.

Terima kasih.

Anonymous said...

hehehe..desperados...good Abg Lan..

Anonymous said...

Tertangkapnya RPK maka meletuplah semula kes Altantuya. Najib Tun Razak perlu d siasat d bawah Seksyen 302 kanun keseksaan.

Raja Idris said...

Read the following Bernama report and see for yourself if the AG should be charged with sedition.

KUALA LUMPUR, March 18 (Bernama) — Attorney-General Tan Sri Abdul Gani Patail today stressed that there was no tussle between the Regent of Terengganu and the Regency Advisory Council with the state government pertaining to the appointment of the Menteri Besar of the state.

He said this was because the process of appointing the Menteri Besar for the state was spelled out under Article 14 (2) of the state constitution.

“As such, the candidate appointed as the Menteri Besar is not the nominee of the Regent or the Regency Advisory Council but a person who is appointed according to the laws of the state,” he said in a statement here.

He said the person must be a member of the state legislative assembly who in the opinion of the Regent and Regency Advisory Council commanded majority support in the assembly.

He said the Yang di-Pertuan Agong was fully aware of the provision and that His Majesty cannot interfere in the appointing of the Menteri Besar.

“This is because under Article 34(1) of the Federal Constitution, the Yang di-Pertuan Agong cannot function as a ruler of a state except as the head of the Islamic religion.

“In connection with this, the Yang di-Pertuan Agong does not have his own candidate for the post (Menteri Besar of Terengganu),” stressed Abdul Gani.

He said that His Majesty was aware of the fact that appointing of the Menteri Besar lied fully with the Regent and the Regency Advisory Council, and that His Majesty had no role whatsoever under the law concerning it.

Gani’s explanation comes in the wake of speculation about the position.

Datuk Seri Idris Jusoh whose appointment as the Menteri Besar of Terengganu has been delayed since the 12th general election ended on March 8.